Értelmi fogyatékosságAktuális

A pimaszul magabiztos Down-szindrómás lány, aki a Gucci arca lett

Az életben bármit elérhetsz, csupán hinned kell benne. Ellie Goldstein mindig arra vágyott, hogy modellkedéssel foglalkozhasson, és még az sem szegte kedvét, hogy Down-szindrómával született. Keményen küzdött, majd egy olyan lehetőséget kapott, ami csak kevés modellnek adatik meg: ő lett a Gucci Beuty arca.

Ellie Goldstein, a fiatal zsidó származású lány 2002-ben, Ilfordban született. Már kislányként is imádott szerepelni, és mindig élvezte, ha a figyelem középpontjában lehet. Táncolt, énekelt és úgy vonult fel-alá a nappaliban, mintha az valóban egy kifutóval érne fel. Sosem hagyta, hogy a betegsége negatív befolyással legyen az életére.Még nem volt 15 éves, amikor édesanyja hallott egy fogyatékossággal élő fiatalokat támogató modellügynökségről, a Zedebee Managementről. Elvitte oda Ellie-t, és a találkozó olyannyira jól sikerült, hogy a szerződéskötés azonnal megtörtént, így nem sokkal később elkezdődhetett a közös munka.

Három év alatt akkora karriert futott be, hogy a modellszakmában nincs, aki ne ismerné Ellie Goldstein nevét. Számos nagy múltú márkával és branddel dolgozott együtt, mint a Nike, a Primark, a Vodafone vagy az Adidas.

„Annyi kampányban vehettem részt, hogy minden munkámat nehéz számontartani. De az biztos, hogy a Hollisterrel szívesen dolgoznék” – nyilatkozta nevetve a modell.

Aztán jött 2020, amikor a Gucci Beauty őt választotta a legújabb kampányarcának. A projekt célja a társadalmi érzékenyítés volt, illetve hogy erősítse a Down-szindrómás modellek jelenlétét a divatiparban.

Korábban Ellie Goldstein őszintén mesélt a sikereivel kapcsolatos érzéseiről:

„Izgalmas és megtisztelő az Év Nőjének lenni, hiszen már 15 éves korom óta modellkedéssel akartam foglalkozni. Elmondtam anyának, és ahelyett, hogy elvette volna a kedvem, ő mindig támogatott és segített modellügynökséget szerezni. Szeretek a magazinok címlapján szerepelni és élvezem a forgatásokat, vagy azt is, ha interjút adhatok. Remélem, hogy másokat is ösztönözhetek arra, hogy kövessék az álmaikat”.

A modell egyébként szeret sminkelni és kísérletezni a színekkel, de a haját és a szettet inkább a szakemberre bízza. Ellie a kamerák előtt érzi a legotthonosabban magát, ami nemcsak szereplési vágyból fakad, hanem abból is, hogy kisugárzása, mosolya és bájossága mindenkit elvarázsol.

A kampány és Ellie személyisége híven képes átadni a Gucci üzenetét, ami önmagunk és egymás elfogadásáról, valamint saját nőiességünk megéléséről szól.

Ellie mellett a divatszakma több Down-szindrómával élő modellt is foglalkoztat, mint például Madeline Stuart, Kate Grant, vagy Chelsea Werner, aki az American Eagle fehérnemű kampányában szerepelt 2018-ban.

A divatszakmában egykor elképzelhetetlen volt, hogy megfelelő alkatú és magasságú lányokon kívül más is megjelenjen a magazinok címlapján. Mára ez az elgondolás rengeteget változott, és a divatcégek előszeretettel dolgoznak olyan modellekkel is, akik például nem felelnek meg a 90-60-90-es aránynak, vagy a külsejük valamilyen szempontból különlegesnek számít.

Olvasta már?