IdőskorAktuális

Együttműködik a Gondosóra program és az OMSZ

A Gondosóra program még hatékonyabbá tétele érdekében együttműködési megállapodást kötött az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Kormányzati Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. szerdán Budapesten, az OMSZ központjában.

Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója a Miniszterelnöki Kabinetiroda képviseletében hangsúlyozta: a gondosóra életeket ment, az OMSZ missziója ugyanez. A két szervezet eddig is egymást segítve dolgozott, most az együttműködés hivatalossá válik és új szakaszba lép: még gyorsabban megérkezhet a “segítség egy gombnyomással”, utalt a gondosóra szlogenjére a főtanácsadó.

Kifejtette: a mentők gyorsaságán és szakértelmén nagyon sok ember élete múlik, itt minden másodperc számít; a magyar emberek hálásak az OMSZ csaknem tizenötezer munkatársának. Magyarország kormánya elkötelezett a betegellátás minden szintjének jobbá tétele, fejlesztése, az egészségügyben dolgozók munka- és életkörülményeinek javítása mellett, jelentette ki Nyitrai Zsolt. Felidézte, 2010 óta ezer mentőautót cseréltek le, 107 mentőállomás megújult és megépült 41 új, emellett nagy tételben szerezték be a legmodernebb mentéstechnikai eszközöket.

“A veszélyek korát éljük, különösen fontos a biztonság, az idős emberek biztonsága is”, hangoztatta a főtanácsadó, hozzátéve, a nyugdíjasok erkölcsi és anyagi megbecsülése mellett kiemelkedően fontos a biztonságuk is, ezért indította el a kormány az Európában egyedülálló Gondosóra programot. Az ingyenes programba már több mint hatszázezer 65 év feletti ember regisztrált, a gondosóra eddig nagyságrendileg tízezer életet mentett meg, a kontaktszemélyeket, hozzátartozókat több mint 16 ezer alkalommal értesítették, a diszpécserközpont munkatársai csaknem 15 ezer órán keresztül beszéltek az ügyfelekkel.

Juhász Roland, a Kormányzati Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója azt mondta, Magyarország legnépszerűbb jelzőkészülékes szolgáltatása a Gondosóra program, amelyben több mint 130 diszpécser fogadja a hívásokat. Az ő tudásuk, szakszerűségük biztonságot ad a felhasználóknak. Nagyobb bajnál a mentőszolgálatot értesítik, kisebb probléma esetén viszont a diszpécserek adnak segítséget, ezzel is tehermentesítve a mentőket. Az eddigi közös munka továbbfejlesztése a cél, hogy a gondosóra diszpécserközpontjától a mentésirányítás minél pontosabb információkat kapjon. Vészhívásnál a gondosóra helymeghatározási funkciója hatalmas segítség a mentésirányítás számára, jegyezte meg Juhász Roland. Azt kérte, a mentők javasolják az időseknek a gondosóra használatát, másrészt az OMSZ adjon segítséget abban, hogy a diszpécserszolgálat még szakszerűbben végezhesse a munkát.

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója arról beszélt, az OMSZ tavaly 1,3 millió embernek nyújtott segítséget, közülük kétszázezren voltak nagyon súlyos állapotban. “Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a technológiát a legjobban felhasználjuk az ő érdekükben, így evidens volt a Gondosóra programhoz való csatlakozás”. Elmondta, hogy máris napi szintű a kapcsolat, egyre több hívás érkezik a gondosórától, egyre hatékonyabb az együttműködés. A főigazgató jelezte, hogy készítettek egy nemzetközileg is validált segédletet a betegek kikérdezésére a gondosóra munkatársai, diszpécserei számára, hogy “tényleg egy nyelvet beszéljenek” a mentésirányítással.

Olvasta már?

Exit mobile version
For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript. For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript. For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript.